2011. november 18., péntek

Sudoku #4 - (Klasszikus) Sudoku

Amikor elindítottam ezt a blogot a magyar válogatóverseny után úgy gondoltam, hogy minden nehézség nélkül tudom majd rendszeresen frissíteni. A Sudoku és Rejtvényfejtő Világbajnokság sokkal több feladatot rótt rám, mint amire akkor számítottam. Mivel november 13-án mindkét esemény véget ért, az olvasó reménykedhet abban, hogy jönni fognak az újabb rejtvények, és sudoku csodák. A világbajnokságon az elmúlt 1-2 év hagyományát folytatva a rejtvények kb 30%-a volt hagyományos sudoku. Én összesen 4-et csináltam, amiből 3 került be a programba. Ebben a bejegyzésben a megmaradt sudokumat és egy újat teszek közzé.


Szabályok:
Írjon minden mezőbe egy-egy számjegyet 1-től 9-ig úgy, hogy minden sorban/ oszlopban és területben
mindegyik számjegy egyszer szerepeljen.

Sudoku

Fill in the grid with numbers from 1 to 9 so that each row, column and line delimited area contains each number exactly once.





Az összes, eddig felrakott, sudoku egyben

All uploded sudokus together

Megoldások - Solutions

A hagyományos sudoku készítéséről

Egy hagyományos sudokuban nehéz különlegeset alkotni, a szép sudoku készítése nálam azt jelenti, hogy a számok valami szép mintát alkossanak. Mivel az ábra mindössze 9x9-es, ezért nincs túl sok lehetőség valami egyedit alkotni.A szép mintákat pedig már úgyis kitalálta valaki előttünk. Sok rejtvény készítő a szimmetriára esküszik, én annyira nem vagyok oda érte, de sudokuban túl sok minden másnak nincs értelme.
Néha elő szokott jönni a kérdés, hogy a kézzel készített sudokuk vajon szebbek-e? Tényleg vannak gép ízű rejtvények?
Magam részéről a kézzel való sudoku készítésnek se vagyok feltétlen híve, nem ad annyit pluszt, hogy megérje a fáradtságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése