2011. november 29., kedd

Sudoku #6 - Páros-páratlan sudoku

Ennek a rejtvénynek a kapcsán leginkább arról tudok beszélni, hogy miért nem szeretem :-)
Ez valójában nem is egy rejtvény, hanem kettő. A páros és páratlan számok külön rejtvényt alkotnak. Én pedig nem rajongok az ilyen széteső feladványokért.
Ennek ellenére szerettem volna valami egyszerűbb feladványt közölni ezen a héten, mert a múltkor is volt pár nehezebb, és a következő hetek is inkább olyanokat tartogatnak. :-)
Másrészt néhány hete szembetalálkoztam egy olyan nehézségű rejtvénnyel ebből a típusból, ami teljesen meglepett. Kíváncsi voltam, hogy én mit tudnék kihozni belőle. Első próbálkozásra semmi különöset, és egyelőre nincs motivációm újra megpróbálni. :-)
Készítési szempontból a kihívást a két rejtvény szétesése jelenti, ha esetleg sikerül az egyik felét olyan nehézre készíteni, mint szeretném attól még a másik fele lehet, hogy túl könnyű lesz, és akkor az egész rejtvény nem sokat ér.


Szabályok: 
Írjon minden mezőbe egy-egy számjegyet 1-től 9-ig úgy, hogy minden sorban/ oszlopban és területben mindegyik számjegy egyszer szerepeljen. További szabály, hogy a szürke mezőkön csak páros számok állhatnak.

Odd-even Sudoku

Standard sudoku rules apply. Additionally the grey cells contain necessarily even numbers.

GyZ: 3/10, HZ: 5/10, MP: 6/10




Az összes, eddig felrakott, sudoku egyben

All uploded sudokus together

Megoldások - Solutions


Ma csak két megjegyzést szeretnék tenni, ami a bloghoz kapcsolódik. Az első, hogy terveim szerint az új rejtvények mindig keddenként kerülnek majd föl az oldalra. De több, mint valószínű, hogy néha el fogom felejteni, hogy milyen nap is van. Ebben az esetben érdemes szerdán is visszanézni :)
A másik dolog, hogy ezentúl a rejtvények nehézségét is jelölni fogom. A magyar sudoku válogatott két másik oszlopos tagja segít nekem ebben. Név szerint Gyimesi Zoltán és Madarassy Pál. Mindhárman egy 10-es skálán fogjuk osztályozni a rejtvényeket, egymástól függetlenül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése