2011. szeptember 18., vasárnap

Sudoku #1 - Feles sudoku

Mi mással is kezdhetném, mint egy saját találmánnyal?
Ezen a héten egy vadonatúj sudokut mutatok be önöknek, mely a világbajnokság magyarországi válogatóversenyén debütált. És természetesen a világbajnokságon is találkozni fogunk még vele :)

Szabályok:
Írjon minden mezőbe egy-egy számjegyet 1-től N-ig úgy (N az ábra oldalhossza), hogy minden sorban/
oszlopban és területben mindegyik számjegy egyszer szerepeljen. A számok nem fedhetnek le vastag
vonalat. (Tehát a vastag vonallal félbevágott mezőkben az oda kerülő szám a vonal alatt vagy fölött
helyezkedik el, és az egyik területbe tartozik .)
Minta:

Halved Squares Sudoku
Each row, column and thick line delimited area should contain numbers 1-N exactly once. Squares halved by a diagonal also contain a single number, either above or below the diagonal.


Valami filmben hallottam, hogy egy új betegségnél az első regisztrált fertőzöttet 0. betegnek nevezik. Azóta én is 0. rejtvénynek hívom az első próbálkozásomat a rejtvénytípussal. Ilyenkor még csak sejteni lehet, hogy az ötlet jó volt-e, vagy végül el kell vetni, hogy később újra elővegyem az ötletet továbbgondolásra.

Íme ebből a típusból a 0. rejtvény, és ugyanaz a rejtvény szebben megrajzolva.

pic name

pic name


Kicsiny mérete ellenére ez a rejtvény cseppet sem könnyű, úgyhogy mielőtt a fentinek nekilát nyugodtan fejtse meg a következő kettőt:


pic name

pic name

Végezetül pedig egy nagyobb méretű, totál amorf rejtvény, abból az időből, amikor még csak ismerkedtem ezzel a típussal, és még nem tudtam szép ábrákat rajzolni :)

Ezt a rejtvénytípust én találtam ki, de a rejtvénykészítés attól nagyszerű dolog, hogy ebből a típusból szabadon gyárthat újabb rejtvények bárki, akár Magyarországon ,akár külföldön él. Sokszor előfordul, hogy valakinek olyasmi jut eszébe egy rejtvénnyel kapcsolatban, amire a feltaláló nem gondolt, így az adott típus később megújulhat. Talán ön is találkozni fog sokkal szebb formájú rejtvényekkel a jövőben, mint amiket én képes vagyok legyártani :)

Ugyanakkor ennek a rejtvénynek az íratlan szabálya, hogy minden megadott számnak teljes mezőbe kell esnie. Ettől eltérni túl olcsó megoldás. És nem is szép. De mivel ez csak íratlan, amit magamnak fogalmaztam meg, így semmi sem garantálja, hogy ezt más készítők is be fogják tartani. De úgy gondolom a jók mindenképp. :)

Az összes, eddig felrakott, sudoku egyben

All uploded sudokus together

Megoldások - Solutions

2 megjegyzés:

  1. I found these interesting. It leads to an odd way of thinking and makes starting a bit trickier.

    I read as much as I could with the help of google translate.

    VálaszTörlés
  2. Thank you Para.
    In fact, I didnt wait foreigner readers. So now I have to really mind my words :)

    VálaszTörlés